Vragen zijn welkom, voor, tijdens en na het afscheid. Hieronder de vragen die ik het vaakst hoor. Sta je vraag er niet bij? Bel of mail mij gerust.
Eerste contact
Je kunt mij bellen zodra je er klaar voor bent, dag of nacht. Wanneer iemand thuis overlijdt, neem je eerst contact op met de huisarts. Zodra je wilt dat ik erbij betrokken raak, ben ik er.
Dat is heel begrijpelijk. Je hoeft niets te weten of te beslissen voordat je belt. In ons eerste gesprek luister ik, stellen we samen vragen en ontdekken we wat goed voelt. Er is geen haast.
Ja, 24 uur per dag, 7 dagen per week. Overlijden houdt zich niet aan kantoortijden. Je kunt mij altijd bellen, ook midden in de nacht. Ik neem de telefoon op.
De uitvaart
Ja. Of het nu een traditionele begrafenis is, een crematie, een groene uitvaart of een heel bijzondere wens; ik denk met je mee over wat het beste past bij wie je dierbare was.
Dat is helemaal aan je. Sommige families willen zo min mogelijk last dragen en laten alles aan mij over. Anderen willen juist heel betrokken zijn bij elk onderdeel. Beide is goed. Ik stem af op wat je nodig heeft. Wel zal ik altijd proberen om de familie zo veel mogelijk te betrekken bij het afscheid, zodat het een echt persoonlijk afscheid wordt.
Ja. Ik werk samen met verschillende uitvaartcentra, kerken, natuurbegraafplaatsen en crematoria in Groningen, Drenthe en Friesland. Heb je een voorkeur voor een specifieke locatie? Dan kijk ik wat er mogelijk is.
Kosten
De kosten hangen af van je wensen. Ik werk altijd transparant: geen verborgen kosten, geen verrassingen. Heb je een uitvaartverzekering? Dan kijken we samen wat er vergoed wordt.
Sta je vraag er niet bij?
Bel of mail mij gerust. Er zijn geen domme vragen, en je mag altijd bellen.